Historie

Jsem si myslel, že tu vyvěsím poučný článek z historie automobilismu. Jsem se zeptal na názor Googlu a ten mi potvrdil, co jsem si stejně už myslel. Webový prostor je článků o historii automobismu plný! Zpátky do garáže opět nezacouvám, když už jsem z ní venku … a napíšu něco na lehkou notu z historie přepravování člověka, tak, jak si ji osobně představuju. A začnu pozpátku, jako bych se díval na minulost do zpětného zrcátka … Věděli jste, že žijeme nejen v době po Kristu, ale také v době po Karlu Benzovi, jehož vynález zahájil éru automobilovou? Vynález Karla Benze je totiž moje PRVNÍ historická událost. Dnes, 10. února 2016, je tomu přesně 130 let a 12 dní po K.B., co tento chytrý vynálezce přinesl na patentní úřad svůj vynález čtyřtaktní tříkolky. Asi netušil, jak moc tu jeho tříkolku dokáže lidstvo během následující stovky let VYPILOVAT, ZAMILOVAT SI, NENÁVIDĚT a nakolik promění geopolitickou situaci a celkový vzhled Země. Docela by mě zajímalo, na co pan Benz cestou na patentní úřad myslel. Máte-li nějaký nápad, napište mi do komentáře. DRUHÁ historická událost nastala 69 let před K.B., v roce 1817. To si pan Drais řekl, že už ho nebaví chodit po Karlsruhe pěšky a vymyslel tzv. draisinu či-li drezínu. Šlo v podstatě o odrážedlo s dvěmi koly, ale v té době to byla revoluce. Šlapky pak drezíně přidali Francouzi, asi si řekli, že by Tour de France na odrážedlech nebyla dostatečně COOL. Moje TŘETÍ historická událost se udála, protože lidi zatoužili po hromadném a rychlejším přesouvání. Zrodila se lokomotiva a to bylo přesně 84 let př. K.B., neboli v roce 1804, nejdřív jen pro továrnu a o něco později také pro širokou veřejnost. Však bylo zapotřebí dopravovat dělníky do továrny co nejrychleji! ČTVRTÁ událost mé osobní historie je naprosto jasná. To je tam, kde to všechno začalo. Nějakých 5 tisíc let před K.B. naši předkové objevili kolo. A zajásali. Určitě uspořádali pořádnou oslavu a obětovali nějakou tu kozu. Aspoň si to tak představuju. Možná obětovali vynálezce, aby vynález nikomu neprodal … Jen nevím, jestli bylo první klasické dělnické kolečko, dvojkolák nebo rovnou vůz. Ale to není podstatné, podstatné je, že nejezdíme na hranatých kolech!

(Visited 125 times, 1 visits today)